PENGENALAN
Wadah Hai-O digariskan khas untuk membantu usahawan menjalankan perniagaan selari dengan
nilai-nilai murni dan etika profesional di samping mematuhi peraturan yang ditetapkan oleh syarikat .
nilai-nilai murni dan etika profesional di samping mematuhi peraturan yang ditetapkan oleh syarikat .
OBJEKTIF
Wadah Hai-O diterbitkan untuk memberikan penerangan lebih tepat serta akses rujukan lebih mudah kepada para usahawan. Ia adalah buku panduan usahawan yang perlu dihayati dan dipraktikkan.
Objektif utama Wadah Hai-O adalah untuk meningkatkan lagi tahap etika dan profesionalisme ushawan.
1) KEJUJURAN DALAM PERNIAGAAN
★ Keikhlasan, kejujuran dan kegigihan adalah kunci kejayaan.
☆ Reputasi yang baik akan meraih keyakinan dan kesetiaan pelanggan dalam jangka masa panjang.
★ Mengukuhkan kepercayaan serta rasa hormat dari pelanggan bagi memastikan kemajuan perniagaan yang berterusan.
☆ Reputasi yang baik akan meraih keyakinan dan kesetiaan pelanggan dalam jangka masa panjang.
★ Mengukuhkan kepercayaan serta rasa hormat dari pelanggan bagi memastikan kemajuan perniagaan yang berterusan.
2) TANGGUNGJAWAB SEBAGAI PENAJA
☆ Mencari dan menaja calon usahawan secara profesional, berhemah dan beretika.
★ Tidak memaksa calon keluar dari jaringan lain. Setiap usaha penajaan mestilah dilakukan secara
terhormat dan harmoni.
☆ Setiap penaja mestilah sentiasa mematuhi peraturan dan memberi bimbingan mengenai etika penajaan secara berterusan serta menghormati pelanggan, anak tajaan dan potensi tajaan.
★ Tidak memaksa calon keluar dari jaringan lain. Setiap usaha penajaan mestilah dilakukan secara
terhormat dan harmoni.
☆ Setiap penaja mestilah sentiasa mematuhi peraturan dan memberi bimbingan mengenai etika penajaan secara berterusan serta menghormati pelanggan, anak tajaan dan potensi tajaan.
3) KHIDMAT PELANGGAN
★ Memberi layanan terbaik seperti membekalkan stok kepada pelanggan secepat mungkin.
☆ Memberi peluang pelanggan mencuba produk serta mengetahui manfaat produk tersebut.
★ Sentiasa memberi bimbingan kepada orang bawahan cara-cara menjawab kemusykilan pelanggan
dan membuat tindakan susulan.
★ Memberi layanan terbaik seperti membekalkan stok kepada pelanggan secepat mungkin.
☆ Memberi peluang pelanggan mencuba produk serta mengetahui manfaat produk tersebut.
★ Sentiasa memberi bimbingan kepada orang bawahan cara-cara menjawab kemusykilan pelanggan
dan membuat tindakan susulan.
4) TIDAK MELAMBAKKAN STOK
☆ Lambakkan stok boleh mengakibatkan masalah aliran tunai, hutang lapuk dan menjejaskan reputasi.
★ Ganjaran adalah berdasarkan kegigihan dalam perniagaan dan bukan pembelian pangkat.
★ Ganjaran adalah berdasarkan kegigihan dalam perniagaan dan bukan pembelian pangkat.
5) TIDAK MEMOTONG HARGA
☆ Pemotongan harga boleh membahayakan jaringan perniagaan serta potensi untung jangka masa panjang.
★ Menjatuhkan nilai produk dan kerugian akibat persaingan tidak sihat.
★ Menjatuhkan nilai produk dan kerugian akibat persaingan tidak sihat.
6) TIDAK MEMPERBESAR-BESARKAN TENTANG KEBERKESANAN PRODUK
☆ Memberi maklumat tepat mengenai produk seperti manfaatnya adalah mencegah bukan mengubati.
★ Produk yang dijual mestilah tulen dan tidak dipek semula.
☆ Tidak boleh mengeluarkan bahan cetakan sendiri. Setiap cetakan risalah harus mendapat keizinan syarikat.
★ Produk yang dijual mestilah tulen dan tidak dipek semula.
☆ Tidak boleh mengeluarkan bahan cetakan sendiri. Setiap cetakan risalah harus mendapat keizinan syarikat.
7) TIDAK MEMPERBESAR-BESARKAN TENTANG POTENSI PERNIAGAAN
★ Mesti menekankan kepada konsep kegigihan dan kecekalan sebagai faktor kejayaan.
☆ Menjalankan konsep 3S1F - Selling, Sponsoring, Service, Follow-up ( Jual, Taja, Servis, Susulan )
☆ Menjalankan konsep 3S1F - Selling, Sponsoring, Service, Follow-up ( Jual, Taja, Servis, Susulan )
8) TANGGUNGJAWAB DAN ETIKA
★ Borang pendaftaran penajaan mestilah diisi dan ditandatangani oleh pemohon sendiri.
☆ Tidak boleh menaja tanpa persetujuan pihak yang ditaja.
★ pemalsuan dokumen adalah dilarang sama sekali.
☆ Tidak boleh menaja tanpa persetujuan pihak yang ditaja.
★ pemalsuan dokumen adalah dilarang sama sekali.
Sekian Terima Kasih ...
InsyaAllah ... Segalanya Baik Dan Hebat Bersama Sahajidah Hai-O Marketing Sdn Bhd ...
Kita Jumpa Di Puncak Kejayaan .....
Assalamuallaikum ....
Tiada ulasan:
Catat Ulasan